1. NAZWA SPRAWY:

Zaświadczenie  o figurowaniu w ewidencji podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego od osób fizycznych i prawnych

 

2. Symbol:

3140

 

3. Wydział:

Referat Finansowy Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej

 

4. Podstawa prawna:

Art. 306a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997roku -Ordynacja  podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz.1325 ze zm.)

Zgodnie  z art. 306a ustawy ordynacja podatkowa organ podatkowy wydaje  zaświadczenie na żądanie  osoby ubiegającej  się o zaświadczenie.

 

5. Opłaty:

Opłata  skarbowa :

- za wydanie  zaświadczenia - 17.00zł

 

6. Termin odpowiedzi:

Bez  zbędnej zwłoki -najpóźniej do  7 dni

 

7. Jednostka odpowiedzialna:

Referat Finansowy

 

8. Tryb odwoławczy :

Odmowa wydania zaświadczenia następuje w formie postanowienia na które służy zażalenie (art. 306c Ordynacji podatkowej).

 

9. Uwagi :

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

1.     Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Gmina Łęka Opatowska, reprezentowana przez Wójta Gminy Łęka Opatowska z siedzibą przy ul. Akacjowej 4, 63-645 Łęka Opatowska. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:

·  listownie na adres:  Urząd Gminy Łęka Opatowska, ul. Akacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska

·  poprzez e-mail:        sekretariat@leka-opatowska.pl

·  telefonicznie:           62 78 14 520

2.     Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych może się Pani kontaktować poprzez e-mail: inspektor@myiod.pl lub w sekretariacie Urzędu Gminy.

3.     Będziemy przetwarzać´ Pani/Pana dane osobowe, aby wymierzyć´ i określić´ wysokość´, a także rozliczyć´ wpłacone przez Panią?/Pana podatki oraz opłaty lokalne, które zasilają? budżet Gminy. Obowiązek podania przez Panią?/Pana danych osobowych wynika z obowiązującego prawa. Dane osobowe przetwarzamy na podstawie przepisów podatkowych aby
w szczególności:

·  prowadzić´ wymagane rejestry i ewidencje np. ewidencje? księgową?,

·  prowadzić´ korespondencje?, czynności sprawdzające oraz postepowania podatkowe,

·  zaksięgować´ i rozliczyć´ zapłacone podatki oraz opłaty.

Możemy również˙ prowadzić´ działania informacyjne ułatwiające zapłatę? opłat, a także wezwać´ Panią?/Pana telefonicznie w sprawach uzasadnionych ważnym interesem.

4.     Nieprzedstawienie informacji oraz dokumentów wymaganych przepisami prawa podlega karom porządkowym oraz odpowiedzialność´ karnoskarbowej. W pozostałych przypadkach, podanie przez Panią?/Pana danych jest niezbędne do załatwienia Pani/Pana sprawy lub osoby, którą? Pani/Pan reprezentuje.

5.     Będziemy przetwarzać´ Pani/Pana dane osobowe, ponieważ˙ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, który ciąży na nas i wynika:

·  ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,

·  ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,

·  ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,

·  ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,

·  ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,

6.     Będziemy przetwarzać´ dane osobowe w okresie niezbędnym do załatwienia sprawy, a po jej zakończeniu przez 10 lat, licząc od stycznia kolejnego roku.

7.     Pani/Pana dane zostaną? udostępnione:

·  naszym dostawcom, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcom usług IT. Takie podmioty przetwarzają? dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami,

·  upoważnionym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na podstawie przepisów prawa.

8.     Przysługują? Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:

·  prawo dostępu do danych osobowych,

·  prawo żądania sprostowania i uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,

·  prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych.

9.     Aby skorzystać´ z powyższych praw, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe powyżej).

 

 

 

 

10. Wymagane dokumenty:

Uzasadniony wniosek o wydanie zaświadczenia (wniosek powinien zawierać  m in.: dane składającego wniosek ,adres, nr NIP lub PESEL, w jakim celu ma być wydane zaświadczenie)