Nazwa procedury urzędowej: Sprzedaż gruntów

Symbol procedury:6840

Wydział:
Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej  i Ochrony Środowiska

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (jednolity tekst Dz. U. z 2010 r.Nr 102, poz. 651ze zm.)

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości ( Dz. U. z 2004r. Nr 207, poz.2108  ze zm.)

Każdorazowo uchwała Rady Gminy w sprawie  wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości będącej własnością Gminy Łęka Opatowska.
 

Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej .

Koszty przygotowania nieruchomości do zbycia np. koszty podziału geodezyjnego, koszty wykonania operatu szacunkowego ustalającego wartość nieruchomości (do dnia umowy notarialnej) .

Cena sprzedaży nieruchomości .

Koszty notarialne i sądowe w wysokości ustalonej z notariuszem.

Termin odpowiedzi:
Sprawa załatwiana w trybie cywilnoprawnym, nie obowiązują terminy z kpa.
Średni czas przygotowania nieruchomości do zbycia od momentu podjęcia pierwszych czynności do przeprowadzenia przetargu wynosi około 6 miesięcy.

Jednostka odpowiedzialna:

Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej  i Ochrony Środowiska

Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej,

ul. Akacjowa 4 pok. 108-109,

tel. 62 7814532

Tryb odwoławczy:

                Nie przysługuje.

Uwagi:

Forma załatwienia sprawy :

1.  Przygotowanie dokumentacji geodezyjnej oraz wieczysto - księgowej.
2. Zlecenie opracowania operatu szacunkowego nieruchomości w oparciu o przepisy ustawy o zamówieniach publicznych.
3. Zarządzenie Wójta w sprawie przeznaczenia nieruchomości do zbycia.
4. Opublikowanie wykazu nieruchomości w prasie lokalnej i na tablicy ogłoszeń.
5. Ogłoszenie o przetargu ( prasa lokalna i tablice ogłoszeń).
6. Protokół z przetargu.
7. Umowa notarialna.

Wymagane dokumenty:

Postępowanie przeprowadzone z urzędu.

W wypadku inicjatywy prywatnej wymagany:

1. Wniosek zainteresowanego.
2. Mapa ewidencyjna z zaznaczoną nieruchomością.