Symbol:
312

Wydział:
Referat Finansowy

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1540
ze zm.)


Opłaty:
Nie pobiera się

Termin odpowiedzi:
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Jednostka odpowiadająca:
Referat Finansowy, Urząd Gminy Łęka Opatowska, ul. Aklacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska

Tryb odwoławczy:
Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem organu wydającego postanowienie w terminie 7 dni licząc od dnia otrzymania postanowienia.

Uwagi:
Zgodnie z art. 215 § 1 Ordynacji podatkowej - organ podatkowy może, z urzędu lub na żądanie strony, prostować w drodze postanowienia błędy rachunkowe oraz inne oczywiste pomyłki w wydanej przez organ decyzji.

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Gmina Łęka Opatowska, reprezentowana przez Wójta Gminy Łęka Opatowska z siedzibą przy ul. Akacjowej 4, 63-645 Łęka Opatowska. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Gminy Łęka Opatowska, ul. Akacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska
- poprzez e-mail: sekretariat@leka-opatowska.pl
- telefonicznie: 62 78 14 520
2. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych może się Pani kontaktować poprzez e-mail: inspektor@myiod.pl lub w sekretariacie Urzędu Gminy.
3. Będziemy przetwarzać? Pani/Pana dane osobowe, aby wymierzyć? i określić? wysokość?, a także rozliczyć? wpłacone przez Panią?/Pana podatki oraz opłaty lokalne, które zasilają? budżet Gminy. Obowiązek podania przez Panią?/Pana danych osobowych wynika z obowiązującego prawa. Dane osobowe przetwarzamy na podstawie przepisów podatkowych aby
w szczególności:
- prowadzić wymagane rejestry i ewidencje np. ewidencję księgową,
- prowadzić korespondencję, czynności sprawdzające oraz postepowania podatkowe,
- zaksięgować i rozliczyć zapłacone podatki oraz opłaty.
Możemy również prowadzić działania informacyjne ułatwiające zapłatę opłat, a także wezwać Panią/Pana telefonicznie w sprawach uzasadnionych ważnym interesem.
4. Nieprzedstawienie informacji oraz dokumentów wymaganych przepisami prawa podlega karom porządkowym oraz odpowiedzialność? karnoskarbowej. W pozostałych przypadkach, podanie przez Panią/Pana danych jest niezbędne do załatwienia Pani/Pana sprawy lub osoby, którą Pani/Pan reprezentuje.
5. Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego, który ciąży na nas i wynika:
- ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
- ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,
- ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,
- ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
6. Będziemy przetwarzać? dane osobowe w okresie niezbędnym do załatwienia sprawy, a po jej zakończeniu przez 10 lat, licząc od stycznia kolejnego roku.
7. Pani/Pana dane zostaną udostępnione:
- naszym dostawcom, którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostawcom usług IT. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i tylko zgodnie z naszymi poleceniami,
- upoważnionym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na podstawie przepisów prawa.
8. Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania i uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych.
9. Aby skorzystać z powyższych praw, prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe powyżej).

Dokumenty:
Uzasadniony wniosek o sprostowanie oczywistych omyłek lub błędów rachunkowych


Dokumenty